Splošni pogoji poslovanja
1. OSNOVNI PODATKI
- STRANKA – je lahko stranka, kupec, naročnik, uporabnik ali lastnik kupljenega blaga, naprave ali storitev.
- PONUDBA / PREDRAČUN – je pisni ali elektronski dokument, na katerem so navedeni vsi podatki o stranki, datumi, ponujenih postavkah, količinah in cenah navedenih artiklov ali storitev. Cene so lahko izražene z ali brez DDV. Vpisane so tudi posebnosti in ostali posebni pogoji. Ponudba pred ogledom je informativne narave, zato se po tej ponudbi ne vplačuje avansa. Avans se nakaže po ponudbi, ki jo dobite po opravljenih meritvah (1 – 3 dni). Pri plačilo se vedno sklicujte na številko ponudbe.
- IZDELEK PO NAROČILU – je izdelek narejen po naročilu in ga ni moč vrniti dobavitelju oz. ga ni mogoče normalno prodati drugi stranki. Izdelek unikatne narave je vsak izdelek izdelan po naročilu. Modeli vrat se lahko med seboj razlikujejo v barvnem odtenku v kolikor ne gre za isti model ali tip vrat. Primer: sekcijska dvižna vrata v RAL 7016 sivi barvi imajo nekoliko drugačen odtenek v barvi kot rolo dvižna vrata v istem RAL 7016 odtenku! AVANS – je predplačilo rezervacije po ponudbi ali predračunu. V kolikor stranka enostransko odstopi od posla se avans oz. rezervacija naročila ne vrača.
- DELOVNI NALOG / ZAPISNIK – je dokument, ki ga prejme stranka ob prevzemu naprave. Na nalogu/zapisniku so navedeni vsi ključni podatki o navedeni napravi. Delovni nalog / zapisnik se izda tudi ob servisnih posegih in preventivnih servisnih in vzdrževalnih / periodičnih pregledih. Delovni nalog/zapisnik je edini relevanten in veljaven dokument o montaži, servisih, vzdrževanju in preventivnih periodičnih pregledih.
- VZDRŽEVALNA POGODBA – pogodba med HANUS d.o.o. in stranko o pogojih in načinu vzdrževanja in servisiranja navedene naprave. Željo za sklenitev pogodbe mora prvotno podati stranka!
2. VELJAVNOST PONUDBE
Podjetje HANUS d.o.o. (v nadaljevanju podjetje) odgovarja za točnost dimenzij stavbnega pohištva, ko stranka prejme ponudbo na podlagi izmere našega merilca (potrjen merilni list s strani stranke). Če stranka posreduje podatke, potrebne za pripravo ponudbe in nato za izdelavo izdelka ali materialov, za pravilnost dimenzij in ostalih podatkov odgovarja izključno sama. Ponudba vedno velja samo za navedene pozicije, količine in opise. Z izdajo nove ponudbe se v celoti preklicuje prejšnja ponudba. Za točnost navedenih podatkov na novi ponudbi jamči stranka, zato mora skrbno preveriti prejeto novo ponudbo/predračun s podpisom dostaviti kontaktni osebi v podjetju SKUPINA HANUS d.o.o. oz. na mail podjetja. Podjetje SKUPINA HANUS d.o.o. si pridržuje pravico do spremembe cen, če se ob naročilu spremenijo količine, opisi ali pozicije. Vsa dodatna dela se obračunajo naknadno (v primeru dodatnih del se rok dobave podaljša po dogovoru). Na željo kupca lahko dodatna dela vključimo v ponudbo, jih obračunamo in potem tudi strokovno izvedemo.
3. POTRDITEV NAROČILA IN PLAČILNI POGOJI
Stranka potrdi naročilo s plačilom avansa oz. rezervacije narejenega po ogledu, ki ga nakaže na TRR podjetja in za katerega se lahko upravičeno smatra, da je del plačila izdane ponudbe ali predračuna. Z nakazilom avansa oz. rezervacije stranka potrdi, da je seznanjena z vsebino ponudbe, s splošnimi pogoji poslovanja, in da se z njimi strinja. Splošni pogoji so dostopni na sedežu družbe SKUPINA HANUS d.o.o. in v njenih poslovnih enotah, obvestilo o tem je navedeno na ponudbi, dopisu ali e-mail sporočilu priloženem k ponudbi. Avans oz. znesek avansa / rezervacije se določi s ponudbo, ostali znesek stranka plača ob dobavi blaga oz. dan pred montažo oz. v podanem valutnem roku. Plačilni pogoji pa so lahko v ponudbi oz. predračunu specificirani tudi drugače – vedno veljajo plačilni pogoji navedeni na predračunu. SKUPINA HANUS d.o.o. bo za vse zamude plačil zaračunal zakonite zamudne obresti!
Takoj po prejemu avansa oz. rezervacije se začne postopek priprave in izdelave izdelka, zato spremembe lastnosti oz. naročenega niso več možne. V primeru pa da vseeno pride do spremembe lastnostni samih garažnih vrat (mere, barve, motiva, pozicije osebnega prehoda, kljuke…) je podjetje SKUPINA HANUS d.o.o. dolžna obračunati stroške, kateri pri tej spremembi nastanejo. Pri večjih spremembah, se lahko stranki tudi obračunajo popolnoma nova vrata, brez obvestila. Dolžnost same stranke je, da pred kakršnokoli spremembo povpraša o predvidenem strošku nastalem zaradi spremembe lastnosti garažnih vrat kajti kasnejših reklamacij ne priznavamo.
40 % zneska ponudbe po ogledu nakažete na TRR SI56 0400 1004 8041 567, odprt pri Nova KBM d.d., ostalo ob montaži. Ob plačilu 100 % are vam priznamo 3 % super rabat na celoten znesek. Pri plačilu se sklicujte na številko ponudbe 00-xxxx. Za montažo je merodajna številka ponudbe, ki je s sklicem definirana pri vplačilu are.
V kolikor stranka enostransko odstopi od posla se avans ne vrača. POZOR; od posla, kjer je izdelek ali blago (predmet dobave) unikatne narave (unikat je vsak izdelek izdelan po naročilu), stranka ne more odstopiti! Kasnejši popusti niso možni! Stranki lahko blago dostavimo, ne obračunamo pa montaže. V primeru, da stranka ne želi dostave in montaže, pa zadržimo finančna sredstva v vrednosti 40% celotnega zneska blaga.
Podjetje si pridržuje pravico do spremembe cen, če se ob naročilu spremenijo količine, opisi ali pozicije, ki so sestavni del ponudbe. Prav tako si pridržuje pravico do sprememb v izdelavi dvižnih, drsnih, dvokrilnih vrat zaradi konstrukcijsko – tehničnih detajlov ali tehničnih predpisov. Znesek za plačilo je naveden na ponudbi in velja izključno za navedene pozicije. Za nepredvidena dodatna dela ali dodatna naročila se naredi dodaten obračun ali popis opravljenih del po končanju že naročenih del in se dodatno obračuna. Blago ostane v celoti oziroma v sorazmernem delu glede na poravnano kupnino v lasti prodajalca, vse do polnega plačila vseh obveznosti kupca. V primeru delnega ali popolnega neplačila s strani kupca, pa tudi v primeru zamude s plačilom, ima prodajalec pravico prodane stvari odvzeti nazaj, pri čemer pa ne odstopa od sklenjenega posla. Nevarnost naključnega uničenja ali poškodovanja stvari trpi kupec od takrat, ko mu je stvar izročena.
Stopnje DDV:
- 22% – splošna stopnja;
- 9, 5% – za stanovanjsko gradnjo, ki je del socialne politike (razlaga v naslednjem členu) pa 9, 5-odstotna (stanovanjska gradnja je prodaja in vgradnja stavbnega pohištva v stanovanjski objekt kupca; kupec mora te podatke posredovati prodajalcu). Izjava, ki velja za 9, 5-odstotni DDV: „Izjavljam, da sem lastnik stanovanjskih prostorov, ki so del socialne politike, kar pomeni, da je moje stanovanje manjše od 120 m2 oziroma ima moja stanovanjska hiša manj uporabne površine od 250 m2. Naročeno stavbno pohištvo bo vgrajeno v stanovanjske prostore na naslovu vgradnje. Objekt je namenjen za trajno bivanje. DDV je 9,5-odstoten, ker bo vgradnjo opravilo podjetje HANUS d. o. o. oz. njegovi pooblaščeni monterji (ZDDV in pravilnik o DDV – Ur.L. 89/98 – 25. čl., 10. tč., 45/99 – 18. čl., 59/99 – 1. čl.).
- Za pravne osebe, ki jim samo dobavimo stavbno pohištvo velja 22 % DDV, za pravne osebe, ki jim stavbno pohištvo dobavimo in zmontiramo, se DDV prevali na kupca, na podlagi 76.a člena ZDDV-1 – obrnjena davčna obveznost.
4. DOBAVNI ROK
Dobavni rok je opredeljen na ponudbi in začne teči z dnevom rezervacije na transakcijski račun podjetja, in ko so znani vsi podatki, potrebni za izpolnitev naročila. V kolikor so spremembe sporočene naknadno, rok dobave začne teči od datuma, ko so znani oz. podani popolnoma vsi podatki za potrebno naročilo. Vse spremembe morajo biti podjetju sporočene v pisni obliki vendar pa še pred vplačilom avansa oz. rezervacije. Ob prezasedenosti proizvodnih ali montažnih kapacitet si prodajalec / proizvajalec / dobavitelj pridržuje pravico do podaljšanja PREDVIDENEGA dobavnega roka. Enako velja ob vplivih višje sile (nepredvideni dogodki, vremenski pojavi, ipd.), ki jih ni bilo mogoče vnaprej predvideti. Za zamude pri dobavi ne izplačujemo zamudnih obresti, penalov, odškodnin. Na ponudbi je vedno naveden PREDVIDEN rok dobave in ne zavezujoč rok dobave! Trenutni rok dobave je približno 10 tednov. Rok začne teči po vplačilu ponudbe, ki jo dobite po ogledu / meritvah. Prosimo vas, da nas 1 – 2 dni po vplačilu are pokličete in uskladili se bomo za termin montaže.
Če je prevoz naveden na ponudbi, blago stranki dobavi proizvajalec. Če kupec blago prevzame sam, ga mora pred odvozom pregledati in opozoriti proizvajalca / dobavitelja / prodajalca / dostavljavca na morebitne pomanjkljivosti ali nepravilnosti v količinah … kasnejših reklamacij ne upoštevamo. Kupec za blago, ki ga vgradi oz. uporabi v lastni režiji, ne more uveljavljati napak na izdelku, ki so lahko posledica nestrokovne montaže, poškodb pri montaži ali prevozu.
5. MONTAŽA
Ob montaži vrat mora biti naročnik prisoten – vsaj pred začetkom montaže in na koncu za prevzem. Montaža zajema dobavo in montažo vrat iz ponudbe. Monter opravi prvi zagon ter predstavitev delovanja in vzdrževanja izdelka stranki. Montaža ne zajema nobenih gradbenih, demontažnih ali električarskih del, če to ni posebej dogovorjeno in navedeno v ponudbi. V kolikor stranka želi, da monter opravi dodatna nenaročena dela morajo biti vsa dodatna dela predhodno specificirana s strani monterja, stranka pa jih je dolžna potrditi s podpisom. Vsa dodatna dela se zaračunajo po trenutno veljavnem ceniku in ne zajemajo popustov. V kolikor ima stranka reklamacijo na izvedena dela po ponudbi ali na dodatno naročena dela je dolžna reklamacijo zavesti takoj na delovni nalog ob prisotnosti monterja! V ceno montaže je zajet enkraten prihod monterjev na objekt. Če objekt ni ustrezno pripravljen, gredo vsi dodatni stroški v breme kupca (ponovni prihodi na objekt, nastavitve, prevzemi …) Ob začetku in koncu montažnih del mora biti na objektu navzoč investitor (naročnik oziroma njegov pooblaščenec), v nasprotnem se smatra, da je blago prevzeto brez napak in pripomb, zaradi tega reklamacija kasneje ni možna, kajti montažni termin se potrdi skupaj med podjetjem Skupina Hanus d.o.o. in naročnikom, zaradi tega je dolžnost, da obe dve strani prisostvujeta sami montaži. Stranka je dolžna prodajalca ali monterje opozoriti na morebitne ovire (skrita instalacija, vodovod, električne instalacije,…), saj v nasprotnem primeru krije posledično nastale stroške poškodb instalacije, prevzame pa tudi stroške zastoja pri montaži. Morebitna gradbena in konstrukcijska dela na odprtini morajo biti zaključena v skladu z dogovorom (gradbena dela vsaj nekaj dni pred montažo – sušenje), v nasprotnem primeru na odgovarjamo za poškodbe na ometu. Na mestih, kjer se pritrjujejo vrata ne sme potekati nobena inštalacija (električna, vodovodna, centralna, kanalizacijska, … ) oz. mora stranka točno navesti mesto teh vodov, če so skriti. Za prevrtane ali kako drugače poškodovane inštalacije ne odgovarjamo.
Za poškodbe na ometu ne odgovarjamo v primeru, da pride do odstopanja zgornjega dela ometa od podlage zidu, kot so razpoke, odkrušen omet in podobne deformacijske napake. Kajti zaradi načina in normativa vijačenja in ustrezne namestitve vrat, mora biti omet in pa osnova gradbenega zidu ustrezno spojena in zagotavljati ustrezno trdnost v skladu z gradbenimi normativi. Posledično takšni ometi ne zagotavljajo ustreznih lastnosti za samo konstrukcijo in stabilnost garažnih vrat, kar pomeni, da garažna vrata niso ustrezno vgrajena in da je potrebno uporabiti pri montaži ustrezne pritrdilne mase in elemente, katere vam jih je Skupina HANUS d.o.o., zaradi normativov vgrajevanja garažnih vrat in standardov primorana obračunati na končnem računu.
Pred prihodom monterjev mora stranka zagotoviti nemoten dostop vozila do objekta, prazen in zaščiten prostor montaže ter dovod elektrike 220 V za potrebe montaže. V izjemnih primerih in po predhodnem dogovoru pa tudi dovod elektrike 380 V (tri faze) in vode. Vse morebitne želje in zahteve glede montaže mora stranka posredovati monterjem pred začetkom del. V ceno montaže je zajet enkraten prihod na objekt. Vsi zadržki ali zamujanja z montažo zaradi neupoštevanja zgoraj navedenih navodil in s tem povezani stroški, gredo v breme kupca. Podjetje Skupina HANUS d.o.o. ne izvaja priklopov elektro pogonov za dvoriščna vrata. Izvajalec ne prevzema nikakršne odgovornosti za poseg v prostor oz. postavitev vrat in ograj, saj se smatra, da je naročnik pridobil vsa morebiti potrebna soglasja in dovoljenja. Montaža dvižnih vrat; odprtina za garažna vrata mora biti zidarsko pripravljena po nazivnih merah vrat iz ponudbe. Preklada in notranja stran zidu morata biti v liniji in v ravnilu brez odstopanja, prav tako mora biti tlak objekta raven (v primeru, da tlak še ni izdelan mora stranka monterjem navesti želeno višino le-tega). Na mestih, kjer se pritrjujejo vrata, ne sme potekati nobena inštalacija (električna, vodovodna, centralna, kanalizacijska, … ) oz. mora stranka točno navesti mesto teh vodov, če so skriti. Za prevrtane ali kako drugače poškodovane inštalacije ne odgovarjamo. Pred prihodom monterjev mora stranka zagotoviti nemoten dostop z vozilom do objekta, prazen in zaščiten prostor montaže ter dovod elektrike 220V oz. 380V za potrebe montaže in nastavitev. Vse morebitne želje in zahteve glede montaže mora stranka posredovati monterjem pred začetkom del. Izvajalec ne prevzema nikakršne odgovornosti za poseg v prostor oz. postavitev vrat, saj se smatra, da je naročnik pridobil vsa morebiti potrebna soglasja in dovoljenja.
Sama montaža traja celoten dan, zaradi tega mora kupec ta dan planirati tudi celoten dan za montažo. V primeru, da imate na dan montaže omejen čas, potem priporočamo, da se montaža prekliče in se prestavi na drug možen termin ponujen s strani dobavitelja. Namreč, kot je že zgoraj zapisano po pogojih poslovanja je potrebno garažna vrata na koncu prevzeti s strani kupca. Izjemoma se lahko garažna vrata vgradijo brez končnega prevzema in prisotnosti kupca, vendar potem stranka sama prevzame odgovornost, da so vrata vgrajena brez napak, kajti kasnejše reklamacije niso možne.
6. ZAMUDE PRI IZVEDBI MONTAŽE ALI DOBAVNEGA BLAGA, KI JIH POVZROČI STRANKA
V primeru, da stranka do roka predvidene montaže ne poravna vseh dogovorjenih finančnih obveznosti (npr. celotnega avansa), ne omogoči montaže ali da ne prevzame blaga v dogovorjenem roku, se lahko naročilo stornira v kolikor je to mogoče. V primeru storna se avans oz. rezervacija ne vrača. V primeru, da ja blago unikatne narave in od posla ni možno odstopiti, pa se stranki dodatno zaračunajo skladiščni in drugi morebiti povzročeni stroški. Stroški se obračunajo po oceni ali ceniku prodajalca. Obdobje obračuna teh stroškov se začne z dnem potrditve naročila (glej 3. člen) v ponudbi ali predračunu naveden predviden rok dobave + 30 dni … in konča z dnem končne dobave stranki oz. montaže pri stranki. Primer za lažje razumevanje; v ponudbi ali predračunu je naveden rok dobave 10 tednov. Prvi del avansa ali kakršnega koli drugega predplačila je bil nakazan 01.01.2021. Od tega dne je moč realno pričakovati, da stranka želi posel izpeljati. Izračun; 01.01.2021 + 10 tednov = 15.3.2021. Torej obdobje od 01.01.2021 pa do končne dobave blaga stranki oz. do dneva montaže, se šteje obdobje, za katerega se obračunajo dodatni stroški. Izpeljavo posla in njegovo dokončanje je stranka dolžna omogočiti, vendar mora pred montažo poravnati vse novonastale stroške (npr. stroški skladiščenja, prevoza, ponovnega najema dvižne ploščadi ali dvigala, ipd.) in odpraviti vzrok zamude (pripraviti objekt, poravnati vse finančne obveznosti, …).
7. PREGLED IN PREVZEM
Ob začetku in koncu montažnih del mora biti na objektu navzoč investitor (stranka, naročnik oziroma njegov pooblaščenec). S podpisom delovnega naloga / zapisnika kupec potrjuje, da je blago prevzeto brez napak in pripomb. Če ima kupec na izdelke in / ali storitev pripombe, se mora te vpisati na delovni nalog / zapisnik. Ko je naročnik prevzel blago brez pripomb, ki bi bile zapisane v delovni nalog / zapisnik, se smatra, da je montaža uspešno zaključena, zato kasnejših reklamacij ne priznavamo. Vse dokumente, predane po končani montaži, mora naročnik shraniti in jih kasneje po potrebi uporabiti. Po montaži se s poštno dostavo predajo naslednji dokumenti:
- Kopija delovnega naloga / zapisnika
- Prevzemni zapisnik ali dobavnica
- Navodila za uporabo in vzdrževanje
- Varnostna navodila
- Pripadajoče izjave in certifikati
- Garancijski listi
V primeru, da kupca ob zaključku montaže ni na objektu, in da dobavnice ne podpiše, se smatra, da je blago prevzeto in montirano brez napak. Kupec nepreklicno dovoljuje, da izvajalec izdela slikovni arhiv izdelka!
V primeru, da je pri prevzemu zahtevan pregled vrat tudi s strani kakršnih koli drugih organov in institucij (inšpektorat, IVD, ipd.) so dopolnitve po njihovih navodilih stvar novega posla. Vsa vrata so v osnovi narejena po zahtevah in standardih EU, vendar pa se lahko zgodi, da se naročnikove želje in zahteve ne skladajo z zahtevami zunanjega nadzora. Vsak posel se opravi izključno po ponudbi, ne glede na kakršen koli drug dogovor, ki ni v ponudbi posebej naveden.
Podpisan »delovni nalog/zapisnik« se uporablja kot dokument za obračun in uveljavljanje garancije!! Prosimo, da pozorno preberete navodila, saj nepoznavanje le-teh ne more biti predmet reklamacije.
8. SERVIS IN REKLAMACIJE
Servis in / ali reklamacije uveljavljate skupaj z original računom in garancijskim listom. Dokler niso poravnane vse zapadle obveznosti do družbe HANUS d.o.o., tega ni moč uveljavljati. To je podrobneje opredeljeno v 12. členu garancijskih pogojev. Ob uveljavitvi garancije ali reklamacije je potrebno obvezno predložiti račun in delovni nalog / zapisnik, ki ste ga prejeli ob zaključku montaže. Vse reklamacije, ki izhajajo iz uveljavljanja pravic garancije mora kupec prijaviti pisno na način, da dopis z opisom napake pošlje priporočeno na naslov podjetja HANUS D.O.O. ali v elektronski obliki na e-mail: servis@hanus.si.
Rok za odpravo napake oz. okvare začne teči s trenutkom, ko stranka prejme elektronsko sporočilo, da je bilo naročilo s strani servisne službe podjetja HANUS d.o.o. sprejeto (elektronska komunikacija žal ni 100 % zanesljiva). V kolikor te potrditve ne prejmete, vzpostavite telefonski kontakt.
V času do odprave napake se naprava ne sme uporabljati!!! V tem času mora naročnik čim bolj nemoteno organizirati okolico naprave in poskrbeti za splošno varnost uporabnikov (označbe, prepoved uporabe, omejitev gibanja, izklop naprave, ipd.). Izvajalec ne odgovarja za morebitno nastalo škodo kot posledico okvare na napravah.
Servis se lahko opravi po posameznem naročilu stranke ali pa v sklopu vzdrževalne pogodbe. Vzdrževalna pogodba se lahko plačuje po letnem pavšalu ali pa po urni postavki realizirane intervencije. Vse cene in čas dosegljivosti in morebitne druge opombe so dosegljive na sedežu podjetja HANUS d.o.o, tam je tudi predloga vzdrževalne pogodbe.
Garancijski ali reklamacijski zahtevki se rešujejo brezplačno v kolikor zadovoljujejo vse navedene garancijske pogoje, servisni zahtevki pa se rešujejo proti plačilu. Prav tako se proti plačilu rešujejo vse neupravičene garancije ali reklamacije! Garancijski pogoji so navedeni v 10. členu.
OPOMBA; Pri menjavi delov vrat ali druge naprave lahko pride do manjšega odstopanja v obliki ali barvi rezervnih delov (vplivi proizvodnega procesa, vplivi okolja, …), vendar ta odstopanja ne smejo vplivati na delovanje in funkcionalnost vrat oz. druge naprave.
Reklamacija ne zadrži:
- drugega odtenka in motiva RAL barve pri okvirih enokrilnih, dvokrilnih in vratih osebnega prehoda;
- različnih širin lamel, ki so uporabljena pri proizvodnji vrat (lamele so lahko širine 50cm ali 61cm). Razporeditev elementov – polnil določa računalniška aplikacija v kolikor to ni drugače dogovorjeno s kupcem še pred naročilom vrat! Po potrditvi naročila s strani kupca drugačna / posebna ali po želji razporeditev ni možna!
9. SERVISNI IN PERIODIČNI VZDRŽEVALNI PREGLED
Vrata po evropski zakonodaji predstavljajo stroj. Kot vsak stroj vrata zahtevajo tudi periodičen pregled in vzdrževalni servis. Ob tem servisu se naprava podrobno pregleda, preverijo se vsi pomembni sklopi in varnostne funkcije naprave. Po potrebi se obrabljeni ali poškodovani deli zamenjajo, prilagodijo se nastavitve in preizkusijo varnostni elementi.
PREVENTIVNI SERVISNI IN VZDRŽEVALNI PERIODIČNI PREGLEDI SO V PREDPISANEM INTERVALU OBVEZNI!
Servisni interval se določi glede na vrsto vrat, morebitno avtomatizacijo, namen uporabe in pa seveda glede na delovno frekvenco. Interval se lahko določi na različne časovne okvirje in sicer;
- Enkrat letno
- Enkrat na pol leta
- Enkrat mesečno
- Večkrat mesečno
Interval je naveden na originalnem računu ali delovnem nalogu / zapisniku ali na opozorilni ID nalepki oziroma na garancijskem listu! V kolikor interval ni posebej naveden se smatra, da je “preventivni servisni in vzdrževalni pregled” potreben vsaj enkrat letno. Za naročilo servisnega oz. vzdrževalnega periodičnega posega v skladu s predpisanim servisnim intervalom je zadolžena in odgovorna stranka / naročnik, saj sami ne moremo vsiljevati svojih storitev. Vsak servisno vzdrževalni pregled je potrebno predhodno naročiti. Naročilo se izvede pisno na naslov podjetja. Stranka je dolžna napravo občasno tudi sama preverjati (po navodilih o vzdrževanju naprave) in ob vsaki ugotovljeni domnevni nepravilnosti takoj naročiti izredni servisni pregled. Naročen servisni ali vzdrževalni periodični pregled se mora izvesti v največ 45 dneh od dneva naročila. Rok za izvedbo servisa začne teči s trenutkom, ko stranka prejme elektronski ali telefonski odgovor, da je bilo naročilo s strani servisne službe podjetja HANUS d.o.o. sprejeto.
Neizvajanje rednih periodičnih pregledov lahko ima za posledico zmanjšanje varnosti naprave in izgubo garancije. Za vse posledice, ki bi nastale zaradi zmanjšane funkcionalnosti vrat ali zmanjšane varnosti vrat, kot posledico neizvajanja rednih servisno vzdrževalnih periodičnih pregledov, odgovarja stranka / naročnik / lastnik / uporabnik sam.
Podjetje HANUS d.o.o. prevzame odgovornost le, če so predloženi vsi potrjeni “Delovni zapisnik”-i, ki bi morali nastati v času uporabe (to je ob rednih in izrednih servisih in predvsem ob predpisanih preventivnih vzdrževalnih periodičnih pregledih). Ob vsakem pregledu se napiše in potrdi delovni nalog / zapisnik, ki ga prejme stranka in ga mora shraniti k ostali dokumentaciji (račun, delovni nalog / zapisniki, navodila, kontrolni list, …).
10. GARANCIJA IN GARANCIJSKI POGOJI
Garancijski rok se uveljavlja izključno z »delovnim nalogom / zapisnikom« in začne teči od dneva dokončanja del (datum je naveden na prvi strani delovnega naloga / zapisnika ). S tem dnem zapadejo v garancijsko popravilo tudi vse reklamacije, morebitne okvare ali druge težave na napravi in ne zadržijo plačila obveznosti, ki so nastale na osnovi tega »delovnega naloga/zapisnika« ( glej 12. točko garancijskih pogojev). Način reševanja servisa oz. reklamacije je opisan v 8. členu Splošnih pogojev poslovanja – ” Servis in reklamacije “.
Garancijski pogoji :
- Proizvajalec jamči, da bo v garancijskem roku brezplačno odpravil vse okvare, ki so posledica napak v materialu in izdelavi naprave.
- Za vgradnjo – montažo novih naprav veljajo garancijski roki kot so navedeni v naslednjem odseku “Garancijske dobe”, razen, če je v ponudbi ali pogodbi ali računu podjetja HANUS d.o.o. navedeno drugače. Drugačen rok garancije lahko velja tudi v primeru, ko je le ta naveden v opisu artikla na izdanem dokumentu (ponudba, predračun, račun). V takem primeru veljajo tam navedeni roki. Kadar garancijski rok ni posebej naveden, velja po splošnih uzancah garancijski rok 24 mesecev. Za vse zamenjane dele velja garancija 6 mesecev.
- Podaljšana garancija se pridobi s sklenitvijo »Vzdrževalne pogodbe«, kjer so dogovorjeni tudi vsi roki in pogoji garancije.
- Proizvajalec ne jamči za napake, ki so nastale zaradi:
– napačnega rokovanja z napravo ali njenega pomanjkljivega vzdrževanja,
– udara strele v napravo, električno napeljavo ali v bližino naprave,
– neprimernih klimatskih pogojev v okolju, kjer so nameščena vrata: bližina železnice, avtoceste, hitre ceste in vplivi tovarn (zaradi izpustov različnih kemikalij, plinov v okolje) ter bližina morja (sol, vlaga …) ali drugih agresivnih vplivov, kateri privedejo do razjede materialov, kot so sušenje ometov,epoksi smol, udarjanje solitra iz betona in podobno…
– mehanskih poškodb naprave, njenih delov in električnih vodnikov,
– nepredvidenih dogodkov (požar, povodenj, potres in podobno),
posegov v napravo, ki jih opravijo nepooblaščene osebe. - v garancijo ne spadajo:
– žarnice, baterije, akumulatorji, varovalke, dvižne vzmeti, jeklenice, zobati jermeni, zobata letev, zobniška zavora in drug potrošni in obrabljiv material,
– nastavitve ali druga dela, ki jih je potrebno naknadno izvesti za pravilno delovanje naprave. Potreba po teh delih pa je nastala kot posledica naknadnih sprememb na objektu ( npr. dvignjen tlak, obloga zidu ali stebra, ipd. ),
– manjše spremembe v odtenku barve, ki nastanejo kot posledica vremenskih vplivov, kakor tudi ne manjši preboji rje skozi cink ali barvo (glej opis storitve ” Vroče cinkanje” in opis storitve “Barvanje “).
– dela, ki so opravljena po naročilu stranke in so izvedena z njenim materialom, četudi so dela obračunana in plačana (npr. vgradnja domofona, vrat, oken, avtomatizacije, … ko je predmet montaže stranka kupila sama nekje drugje).
– garancija ne krije nobenih težav v električnem omrežju objekta, kjer se je opravila montaža, če električni dovod ni bil predhodno pravilno in namensko pripravljen za novo vgrajeno napravo in speljan preko primerne varovalke (inštalacijskega odklopnika in zaščitnega stikala) s strani strokovnjaka (npr. vezava v raznih nenamenskih razdelilnih dozah, vtičnicah, podaljških ipd.)
– garancija ne krije nobenih težav na komunalnih vodih (elektrika, voda, kanalizacija, ipd.), ki bi lahko nastale kot posledica montaže, če pred montažo poti vseh teh vodov, ki so po navadi skriti, niso bile jasno označene s strani naročnika, saj monter ne more vedeti, kje po objektu potekajo inštalacije. Naročnik je k temu, da inštalacije jasno označi, pozvan že v ponudbi oz. predračunu. V primeru pa, da servis naleti na vod, in ob tem poškoduje sebe in stroje zaradi vdora elektrike, je naročnik za to odgovoren in nosi vse stroške oskrbe monterja in popravila stroja.
– Prepuščanje vode v garažne prostore pri garažnih vratih ni stvar reklamacije, saj vrata niso certificirana kot vodotesna (predvsem v primerih objektov brez napušča, kanalet in padca terena proti garažnim vratom). Za preprečitev prehajanja tekočin skozi garažna vrata je odgovoren uporabnik sam in mora kot dober lastnik poskrbeti za preprečitev tega pojava, kajti le to je posledica nepravilno pripravljenega objekta, kot so kriva tla, neobdelane špalete, izliv vode po garažnih vratih, neustrezno odvodjavanje, … Voda ja po fizikalnih lastnostih kapilara, katera vedno poišče svojo pot, zaradi tega je potrebno popolnoma zaščititi vrata in njene dele, da tekočina sploh ne prihaja do garažnih vrat.
– Reklamacija na glasnejšega delovanje roloja ni možno uveljavljati, saj pri navijanju lamel prihaja do vibracij in s tem tudi glasnejšega zvoka odpiranja in spuščanja samega plašča.
– Zaščitna skrinja pri rolo navojnih vratih ni konstrukcijski material, temveč optični element, kateri ščiti pred delnim prahom in pa večjo količino izliva vode. Zaščitna skrinja ne sme biti obremenjena, prav tako ne sme biti izpostavljena vetru, snegu, ledu, neurju.. - 10 letna garancijska doba velja zgolj za prerjavenje panelov, v primeru ostalih površinskih napak garancija ne velja. Garancijska doba za panele velja samo ob rednem vzdrževanju in servisiranju v predpisanem intervalu, kot je navedeno v 9. členu teh pogojev, kajti podjetje Skupina Hanus d.o.o., mora zaradi možnosti napake beležiti zgodovino panelov in v primeru napake ustrezno ukrepati.
- Naročnik je dolžan napravo redno vzdrževati in preverjati njeno delovanje v skladu z navodili, ki jih je prejel ob montaži.
- Proizvajalec jamči, da bo okvaro na napravi odpravil v roku 45 dni. Če v tem roku naprava ne bo odpravljena, se lahko podaljša rok popravila največ za 45 dni, vendar se v tem primeru podaljša garancijski rok za zakasnitev popravila nad 30 dni. V kolikor v tem času naprave ni moč popraviti se zamenja z drugo.
- Kupec naprave ni upravičen do nobene odškodnine zaradi direktnih ali indirektnih stroškov, ki bi jih imel zaradi napake na napravi ali njenih pritiklinah. Garancija je omejena izključno na napravo in odpravo napak na napravi.
- Proizvajalec jamči, da bo v času deklarirane življenjske dobe naprave skrbel za redno dobavo rezervnih delov in popravila naprave.
- Popravila v garancijskem roku lahko izvajajo samo pooblaščeni servisi in podjetja, s katerimi ima prodajalec sklenjeno vzdrževalno pogodbo za čas garancije. Popravilo ali dodelava, ki ga izvede nepooblaščena oseba, ima za posledico prekinitev celotne garancije.
- Garancija začne veljati z datumom navedenim na Delovnem nalogu / zapisniku, ki ga s podpisom potrdi pooblaščeni monter – serviser naprave.
- V primeru neplačila vseh obveznosti do datuma valute, ki izhajajo iz računa izstavljenega na osnovi »Delovnega naloga / zapisnika« se garancija prekine do poplačila vseh obveznosti, čas garancije pa se za to obdobje ne podaljša. Dogodki (okvare ali druge težave), ki so se zgodili v času prekinitve garancije, se kasneje ne morejo več uveljavljati pod pogoji garancije ampak se odpravijo z rednim in plačljivim servisom. V času prekinitve garancije se tudi ne izvajajo nobena popravila in servisi.
- Predpisano redno periodično pregledovanje, servisiranje ali vzdrževanje je pogoj za veljavne garancijske pogoje! Neizvajanje rednih periodičnih pregledov lahko ima za posledico zmanjšanje varnosti naprave in izgubo garancije. Za vse posledice, ki bi nastale zaradi zmanjšane funkcionalnosti vrat ali zmanjšane varnosti vrat, kot posledico neizvajanja rednih servisno vzdrževalnih periodičnih pregledov, odgovarja stranka / naročnik / lastnik / uporabnik sam.
GARANCIJSKA DOBA:
Opomba; navedeni garancijski roki veljajo v skladu z navedbami v 9. členu teh Splošnih pogojev poslovanja podjetja HANUS d.o.o.
- Garancijska doba za kovinska sekcijska garažna vrata NAREJENA PO NAROČILU je 10 let na prerjavenje panelov, za klasične stropne in osne pogone pa 5 let. Garancijska doba za garažna vrata in pogone velja ob rednem letnem vzdrževanju in servisiranju v predpisanem intervalu, kot je navedeno v 9. členu teh pogojev. Garažna vrata ustrezajo standardu SIST EN 13241-1 in imajo CE znak. Omenjen tip vrat ni primeren za profesionalno uporabo! Garancijska doba za industrijska dvižna sekcijska vrata je 3 leta na prerjavenje panelov, za klasične stropne in osne pogone pa 2 leti. Garancijska doba za industrijska vrata in pogone velja ob rednem vzdrževanju in servisiranju v predpisanem intervalu, kot je navedeno v 9. členu teh pogojev. Industrijska vrata ustrezajo standardu SIST EN 13241-1 in imajo CE znak. Podjetje HANUS d. o. o. jamči za brezhibno delovanje sistemov dvižnih vrat v navedeni garancijski dobi ob pogoju, da vrata zmontira pooblaščeni monter, in da kupec redno opravlja vse predpisane servisne preglede sistema garažnih vrat, ki jih opravijo pooblaščeni monterji podjetja HANUS d. o. o.
- Garancijska doba za garažna rolo vrata je 2 leti, isto velja tudi za klasične osne / cevne pogone (2 leti). Garancijska doba za garažna vrata in pogone velja ob rednem letnem vzdrževanju in servisiranju v predpisanem intervalu, kot je navedeno v 9. členu teh pogojev. V kolikor proizvajalec jamči daljšo garancijsko dobo je ta posebej opredeljena v garancijskem listu. Omenjen tip vrat ni primeren za profesionalno uporabo! Garancijska doba za industrijska rolo in PVC hitro-tekoča vrata je 2 leti, enako velja tudi za klasične osne / cevne pogone (2 leti). Garancijska doba za industrijska vrata in pogone velja ob rednem vzdrževanju in servisiranju v predpisanem intervalu, kot je navedeno v 9. členu teh pogojev. Podjetje HANUS d. o. o. jamči za brezhibno delovanje sistemov rolo vrat v navedeni garancijski dobi ob pogoju, da vrata zmontira pooblaščeni monter in da kupec naroči vse redne servisne preglede sistema vrat, ki jih opravijo pooblaščeni monterji podjetja HANUS d. o. o.
- Garancijska doba za kovinska dvokrilna, enokrilna vrata ter osebne prehode vgrajeni v dvižna sekcijska vrata IZDELANA PO NAROČILU je 10 let na prerjavenje panelov, za podboj, tečaje in ostale dele 2 leti, kar velja ob rednem letnem vzdrževanju in servisiranju, kot je navedeno v 9. členu teh pogojev. Omenjen tip vrat ni primeren za profesionalno uporabo!
- Garancijska doba za elektromehanske zapornice je 2 leti, kar velja ob rednem letnem vzdrževanju in servisiranju, kot je navedeno v 9. členu teh pogojev. Garancijska doba za elektromehanske zapornice namenjene industrijski oz. javni uporabi je 1 leto. Garancijska doba za elektromehanske zapornice velja ob rednem polletnem vzdrževanju in servisiranju, kot je navedeno v 9. členu teh pogojev. Podjetje HANUS d. o. o. jamči za brezhibno delovanje sistemov elektromehanskih zapornic v navedeni garancijski dobi ob pogoju, da zapornico zmontira pooblaščeni monter in da kupec naroči redne polletne servisne preglede sistema elektromehanskih zapornic, ki jih opravijo pooblaščeni monterji podjetja HANUS d. o. o.
- Garancijska doba za krmilne mehanizme vrat je 2 leti ob pogoju, da montažo izvede strokovno kvalificirani monter.
- Garancijska doba za pripadajočo tehniko (kamere, elektro-ključavnice, kodne ključavnice, bralnike prstnih odtisov, bralnike kartic, ipd.) je 24 mesecev ob pogoju, da montažo izvede strokovno kvalificirani monter.
- Garancijska doba za daljinske upravljavce je 12 mesecev ( ne vključuje baterije ).
- Garancijska doba za posamično okovje vrat je 6 mesecev ob pogoju da so strokovno vgrajeni in nameščeni.
- Garancijska doba na vse vgrajene kljuke in mehanizme ključavnic je 6 mesecev.
- Garancijska doba na barvo in prerjavenje vseh vrat (razen sekcijskih) je 1 leto. Garancija na barvo zajema luščenje in odstopanje barve, prerjavenje pa pomeni luknjo skozi kovino.
- Garancijska doba za vhodna notranja protivlomna vrata je 1 leto. Kljuke, ključavnice, mehanizem pa 3 mesece. Podjetje HANUS d. o. o. jamči za brezhibno delovanje vhodnih protivlomnih vrat samo v primeru, da je vrata zmontiral pooblaščen monter ter, da kupec spoštuje navodila za uporabo.
- Garancijska doba za VSA VRATA IZ RAZPRODAJE je izključno po ponujenih opisih v samem oglasu, ponudbi ali predračunu. Vse opisane poškodbe, pomanjkljivosti niso predmet garancije!
11. VELJAVNOST SPLOŠNIH POGOJEV POSLOVANJA
Splošni pogoji veljajo do naslednje spremembe, ko bodo objavljeni novi, spremenjeni ali dopolnjeni splošni pogoji poslovanja. Začetek veljavnosti teh pogojev je naveden na zadnji strani teh pogojev. Splošni pogoji začnejo veljati s 1.1.2021
SKUPINA HANUS, d.o.o.
Laznica 78, 2341 Limbuš